Pages

Tuesday, 14 October 2014

Amalan murah rezeki


Dia naik pangkat. Dia pregnant lagi. Dia beli kereta baru. Dia pindah rumah baru. Dia pergi umrah. Dia pergi bercuti kat oversea. Anak dia masuk U. Anak dia kahwin dgn orang berada. Isteri dia dapat madu baru. Eh? Itu pun rezeki jugak kan. Senyum sampai ke telinga cik abang kita baca contoh rezeki yg last tu kan. Hehee.

Macam-macam bentuk rezeki yg Allah kurniakan. Nikmat apa lagi yang kita nak dustakan? (muhasabah utk diri sendiri jugak). Bukan setakat rezeki dalam bentuk fizikal macam dapat rumah baru, kereta baru, motorsikal baru, premis perniagaan baru. Ketenangan hati, kebahagiaan, anak-anak yg soleh, kesihatan yg baik itu jugak rezeki. Subhanallah luasnya rezeki Allah ni.

Anda tahu tak ada amalan-amalan yg dapat menjemput dan meluaskan rezeki? Tapi yg penting kena berusaha la kan. Lepas tu berdoa sungguh-sungguh dan bertawakal. Jom hayati amalan murah rezeki.


  Pesan Dato' Ustazah Ct Noor Bahyah




  Sentiasa amalkan ayat 1000 Dinar




  Solat Dhuha


  Amalan lain



Sebenarnya, banyak lagi amalan lain yg boleh kita amalkan. Yg penting, niat ikhlas mencari rezeki kerana Allah, percaya dan yakin seyakinnya rezeki dtg daripada Allah, bukan manusia. Ada juga Ustaz pesan, selalulah amalkan membaca Surah Al-Waqiah kerana dapat menghindarkan kita daripada kesusahan dan kemiskinan. In shaa Allah rezeki tak akan putus.



Amin.. Selamat beramal.  =)