Pages

Tuesday 5 May 2015

Tabahlah Sayang

Bismillah..

Saya pasti saat dan ketika ini seluruh rakyat Malaysia sedang berkongsi rasa duka, sedih, simpati dan sayang kepada anak-anak syurga - Nur Firuza Amira, 7 dan Nur Firuza Aqila, 4. Yang menjadi yatim piatu sekelip mata dek kecuaian orang lain. Perginya ibu bapa dan adik bongsu mereka dalam nahas yang menyayat hati di Lebuhraya DUKE pada 2 Mei yang lalu.




Saya sendiri sebak dan pilu bila tengok wajah adik Amira dan Aqila. Allahu.. tak terbayang rasanya keperitan dan kerinduan mereka kepada arwah ibu bapa dan adik tersayang. Apalah yang mampu dilakukan oleh anak syurga sekecil mereka untuk meluahkan rasa yang terbuku di hati.


Hebatnya mereka berdua. Tingginya darjat mereka. Diuji Allah dalam usia yang sangat muda. Belum mengerti lumrah dan liku-liku hidup yang penuh ranjau ini. Ku pasti Amira dan Aqila adalah insan terpilih yang Allah tentukan untuk menerima dugaan maha hebat ini.








Tabahlah sayang. Seluruh Malaysia mendoakan kesejahteraan ibu bapa dan adikmu di alam sana. Seluruh Malaysia menumpahkan rasa simpati, kasih dan sayang kepada kalian. Pasti ada hikmah tersembunyi yang Allah aturkan. Walau berat mata memandang, yakinlah kalian berdua sangat tabah untuk menghadapi ujian ini.


Semoga nasib anak-anak syurga ini terbela dengan sempurna dan yang bersalah dibawa ke muka pengadilan. Allah Maha Mengetahui segala yang terjadi.




Difahamkan, adik Amira dan Aqila akan dijaga oleh bapa saudara mereka. Kepada anda yang tengah membaca ni, jom hulurkan tangan ringankan beban. Sedekah ikut kemampuan buat anak-anak yatim piatu ini. Sumbangan boleh dihulurkan kepada:

Muhammad Faizznur 
(Maybank 1647 9919 0478)


Al-Fatihah.



Salam sayang,
ain