Pages

Wednesday 26 August 2015

Shopping Online di Lazada


Sejak sebulan dua ni rajin pulak hubby saya shopping online. Aik?? Hari tu dah siap pesan, "Ayang jangan nak shopping online sangat tau. Beringat sikit."


Hahaa... Last-last hubby yang terjebak. Hik hik hik. Alkisahnya, last month encik suami just survey tablet dekat Lazada.com 





Biasalah, hubby saya kan orang IT, jadi gadget ni dah jadi satu kewajipan buat beliau. Hehe. Survey punya survey, jumpa tab Lenovo. Cantik. Saiz pun comel. Harga memang ok sangatlah, bawah RM1,000 ja. Saya pun pakai handphone Lenovo. Gambar cantik. HD. 


Kalau nak ikutkan, ini first time kami beli gadget online. Mula-mula tu risau jugak. Tawakal ja. Tapi saya memang puas hati sangat dnegan service Lazada. Order malam ni, lusa dah sampai. Cepat. 


Bila dah puas hati dengan tab, mula lah intai-intai barang rumah pulak. Hehee.. Kebetulan, iron kat rrumah saya ni dah rosak. Cepat hangit. Huhu bahaya betoi. Dah la shawl dan baju saya kebanyakannya daripada chifon, satgi tak pasai-pasai berlubang. 


Tiga hari lepas, skodeng lagi Lazada. Terus mata ni ternampak pulak Garment steamer iron. Harga murah pulak tu. RM86 ja. Potongan kaw-kaw punya Lazada bagi. Biasa kan dekat Jusco, Tesco, Giant yang saya perasanlah steamer iron macam ni harga dalam RM400++. Huhu memang kirim salam lah kalau harga macam ni. 




Steamer iron ni pun best. Senang dan cepat nak iron. Jimat masa. Kedutan senang hilang. Saiz pun comel, senang nak simpan. Kesimpulannya, memang best. Tapi kena control jugak kan. Syok klik-klik, duit makin kurang. Jangan over budget sudahh. Hehe



Salam Sayang,
Ain