Pages

Monday 9 November 2015

Bersyukurlah.. Walau Ada Kekurangan


Alhamdulillah, hidup akan jadi lebih bahagia bila kita bersyukur. Allah Maha Adil, setiap daripada kita masing-masing punya kelebihan dan kekurangan.


Dalam seminggu lagi, In Shaa Allah kami suami isteri akan menyambut ulangtahun perkahwinan yang ketiga. Cepatnya masa berlalu. Indahnya percaturan Illahi. Walaupun kami masih berdua, belum ada rezeki baby lagi tapi Allah kurniakan saya seorang suami dan keluarga mertua yang paling baik. Alhamdulillah. 





Betullah cakap Ustaz. Kita akan rasa lebih bahagia bila kita bersyukur. Yang kurang akan rasa cukup dan yang lebih akan rasa bertambah. Jauh di sudut hati memanglah ada terselit rasa sedih dan terkilan setiap kali ada sahabat atau ahli keluarga yang disahkan mengandung. Rasa diri ini serba kekurangan sebagai seorang wanita. Biasalah, hati perempuan kan. Tipulah kalau tak terasa. Hehe.


Tapi, rasa sedih tu sekejap saja. Lepas tu dah okey. Saya pujuk hati untuk sentiasa husnuzon, belum tiba masanya Allah nak bagi kami anak. Allah nak bagi kami masa untuk spend time together, lebih memahami satu sama lain dan paling penting bersedia dari segi mental, fizikal dan financial bila dah ada anak nanti. Bukan senang nak didik anak dalam zaman yang cukup mencabar macam sekarang ni. Anak ni amanah. Sebab anak kita boleh ke syurga dan sebab anak jugaklah kita boleh ke neraka kalau salah didik. Nauzubillah. 


Di samping tawakal dan doa yang tak pernah putus, kami juga gandakan usaha.  In Shaa Allah, pasti ada hikmah tersembunyi yang kami suami isteri tak tahu. Allah sebaik-baik perancang kan?


Kepada sahabat TTCian yang senasib, jangan sedih okey. Allah sayang kita, Allah nak angkat darjat kita, sebab tu Allah uji. Sabar, tawakal dan teruskan usaha. Jangan pernah berhenti berdoa dan mengharap sebab yang terbaik itu selalunya lambat tiba. Hargai setiap masa dan momen terindah dengan suami tersayang. Kita enjoy! =)







Salam Sayang,
Ain