Pages

Monday 23 November 2015

She Was Pretty : Drama Korea Komedi


Sejak zaman sekolah lagi saya memang minatt sangat dengan drama Korea ni. First drama yang buatkan saya sangkut dengan cerita Korea ni of course lah Winter Sonata. Lepas tu, berturut-turut drama Korea yang saya follow. Masa tengah bercinta, pakwe (hubby sekarang) siap hadiahkan CD cerita Korea lagi. Hehe.


She Was Pretty, drama genre komedi romantis sebanyak 16 episod yang saya tengah layan sekarang ni memang syiok gila. Lawak habis. Hari-hari tengok asyik gelak ja. Haha. Kelakar betul. Jalan cerita pon sempoi. Hilang semua stress.










She Was Pretty mengisahkan tentang dua orang budak yang bersahabat baik sejak kecil. Kim Hye Jin adalah seorang budak perempuan yang sangat cantik ketika kecil. Manakala, Ji Soong Joon adalah seorang budak lelaki yang gemuk dan nerd yang sering diejek dan dibuli.


Ji Soong Jin kemudian berhijrah ke New York dan berjanji akan kembali ke Korea apabila mereka dewasa nanti. Tetapi, apabila mereka menginjak dewasa, Ji Soong Joon berubah menjadi kurus dan segak. Kim Hye Jin pula tidak secantik ketika waktu kecil. Kim Hye Jin malu untuk bertemu dengan Ji Soong Joon lalu menyuruh teman baiknya, Min Ha Ri untuk menyamar sebagai dirinya. 











Salam Sayang,
Ain